Ahoj Kamaráde / Kamarádko.

Myslíš, že bys měl/měla chuť se stát pilotem větroně nebo motorového letadla kategorie ultralight? Bojíš se, že to stojí ranec a je to složité? Ani jedno není pravda. Nabíráme nové členy do našeho krásného aeroklubu, kde si můžeš splnit svůj sen a stát se pilotem. Jasně, nějaké podmínky a očekávání máme. Jedná se zejména o to, že být členem klubu je závazek na roky dopředu. A je potřeba se nejen naučit létat, ale také se zapojit do života klubu, odpracovat nějaké ty brigádnické hodiny a chovat se, jak se sluší a patří. Ale to platí asi všude, nejen na letišti.

Informace pod čarou ohledně té finanční stránky. Samozřejmě úplně zdarma to není, ale dnes se to již blíží jiným motoristickým koníčkům. Cena létání: pro členy klubu je možné zakoupit si podíl na klubovém letadle nebo větroni a pak létat za velmi výhodných podmínek. Hodina výcviku na klubovém UL letadle Tulák se zakoupeným podílem stojí 1000Kč a hodina běžného provozu pak 800kč (běžný provoz = mám pilotní průkaz a zaškolení na daný typ letadla). A to včetně benzínu. Pro větroně Bergfalke 3 potom hodina výcviku 360Kč a hodina běžného provozu 210Kč. Bez zakoupeného podílu je pak cena ve všech případech přibližně dvojnásobná. Obě letadla jsou v perfektním technickém stavu. Co se týče instruktora a teoretické přípravy, je to jako ve většině aeroklubů zdarma.

Tak pokud tě to zaujalo, tak se ozvi našemu zástupci letecké školy a instruktorovi bezmotorového létání Petru Seibrtovi na email: seibrt (zavináč) seznam (tečka) cz s nějakým motivačním emailem, proč se chceš stát pilotem / pilotkou a jak moc to myslíš vážně. Určitě se ti dostane vlídného zacházení. Pokud hned chceš raději osobní schůzku, tak mu zavolej na: 728172004.

Těšíme se na tebe.

Aeroklub Náchod – letiště Vysokov

PS: Na čem se můžeš naučit létat a co se budeš muset naučit

 

Osnova leteckého výcviku pro ultralight je v základu 20 hodin letu, ale málokdo to pořídí, počítej spíše s 25 až 30 hodinami. K tomu připočítej asi 45 hodin teoretického školení a samostudium. Dále je potřeba získat zdravotní osvědčení u pověřeného leteckého lékaře a udělat si na ČTU zkoušku na plný nebo omezený průkaz radiotelefonisty. U větroně je to obdobné, jen teoretická i praktická část výcviku se samozřejmě liší. Ale to vše se dozvíš podrobněji od instruktora, který ti bude na našem letišti přidělen.

Osnova výcviku pro ultralight – Kvalifikační list pilota ULL

Teoretická část

Aerodynamika a mechanika letu
Stavba a konstrukce ULL
Letecké předpisy, Postupy ULL
Letecká navigace
Letecká meteorologie
Motory, vrtule, přístroje
Spojovací předpis

Praktická část

Seznamovací let.
Přímý let, funkce řídících prvků.
Zatáčky o náklonu do 15º.
Zatáčky o náklonu do 45º.
Nácvik vzletu, letu po okruhu a přistání.
Skluz, zábrana pádu, rychlost letu.
Opravy chybného rozpočtu a přistání.
Nácvik bezpečnostního přistání.
Nácvik nouzového přistání.
Přistání s bočním větrem.
Let se zakrytými přístroji.
Přezkoušení před prvním samostatným letem.
Samostatný let po okruhu.
Kontrolní let.
Samostatný let po okruhu.
Zatáčky o náklonu 15º až 45º.
Zábrana pádu, skluz.
Nácvik rozpočtu.
Navigační let 200 km s mezipřistáním.
Navigační let 100 km s mezipřistáním.
Navigační let 100 km samostatně s mezipřistáním.

Osnova výcviku pro větroň

Teoretická část

Letecký zákon a postupy ATC
Základy letu
Všeobecné znalosti letadla
Letová výkonnost, plánování letu
Navigace
Meteorologie
Lidská výkonnost
Provozní postupy
Komunikace

Praktická část

Seznamovací let
Přímé lety, zatáčky
Aerovleky, ostré zatáčky, pády, skluzy
Lety po okruhu, přistání
Opravy vadných přistání
Mimořádné případy
Sestupy v aerovleku, vývrtky, spirály
Samostatné lety do prostoru, po okruhu
Místní termické lety
Dvojí a samostatné lety po plánované trati