Zápis z informační schůzky o plánované stavbě hangáru.

Letecký klub, letiště Vysokov 27. 11. 2021, 10-12hodin

Seznam účastníků: Nutil, Seibrt, Glaser ml., Glaser, Koutský, Semerák, Hubáček, Škoda, Pirner, Rejzek, Kopta, Petráček, Šroll, Dudek, Knapovský, Meier, Štol, Štajnrt, Maňák, Veska, Vlček, Špiryt

Nutil

  • náklady na vystavení stavebního povolení 140.000,- (navíc náklady na práci zaměstnanců a koupi lesa uhradil L. Černý) základy hangáru -problém splnit normy a statiku pro srovnání náklady na vybudování základů hangáru L. Černého cca. 1,6 mil
  • základy -významná část investice
  • způsob manipulace s letadly v hangáru   -NE tunel, složitá manipulace s letadly (poslední nevytáhne sám); přednost vrata na přední delší straně
  • celkově nabídek nekonečně mnoho   -Některé drahé; některé nesplnily požadovaná kriteria (sněhové a větrné pásmo)

Petráček – je cena nabídek v elektronickém hlasování včetně DPH?   -ANO

Šroll – má náš aeroklub v současné době nějaký úvěr?   -NE

Nutil  

  • na výstavbu si budeme muset půjčit, finanční analýza zatím není zpracována
  • ideální půjčka od členů, až po té zvážení komerčního úvěru
  • s bankéři domluva, až budeme vědět kolik, připraví nám nabídky úvěru

Veska

  • jsem pro stavbu hangáru
  • dle mého názoru jsou členové sami schopni poskytnout půjčku
  • začít stavět co nejdříve z důvodu zdražování

Nutil             

  • výbor na základě signálů od členů věří, že seženeme peníze mezi členy
  • nejdříve musíme vědět, co chceme stavět
  • hangárování v novém hangáru pro 6 letadel za 10.000,-/rok z důvodu většího komfortu při manipulaci
  • výbor neřekl, že zdraží hangárování v ostatních objektech kvůli stavbě hangáru, ale současná situace do budoucna zdražení přinese
  • základ hangáru-ztracené bednění, náklad cca. 200.000,-, nejlevnější varianta založení
  • 1.řadu založí profi firma, ostatní dozdíme svépomocí

Bahník

  • projednával s projektanty ve své firmě, nemají k takovému založení výhrady
  • vnitřek podlahy – na 30 cm skrývky recykláž a na vrch asfalt, vyasfaltování přislíbeno sponzorsky
  • skrývka pod hangár v současné chvíli hotova – uhradil L. Černý
  • výjezdová plocha z hangáru – v úvaze plastové rošty, kalkulace není součástí nabídky v el. hlasování

Maňák

  • nepovažuji za šťastný nápad vyšší cenu za hangárování v novém hangáru
  • kdo půjde parkovat do nového hangáru?
  • výbor navrhuje variantu pro 6 letadel – obava kvůli komfortu vytahování
  • přimlouval bych se pro dražší variantu hangáru, ale snažší manipulace s letadly

Nutil – dražší varianta nese problém se založením-statik-drahé základy

Veska – lze do budoucna v nejlevnější variantě stavby vyměnit hadru za trapéz?   -ANO, možné to je – zvolená plachta životnost 10-15 let

Petráček         

  • obava z výšky sněhové pokrývky-nelze čistit – Odpověď:  střecha se čistí ze země dlouhými tyčemi (nelze chodit po střeše)
  • návrh položit panely místo ztraceného bednění

Dudek – odhaduje cenu za betonové panely cca. 400.000,-

Petráček

  • není fér vůči L. Formanovi, že pro jeho nově postavené éro není v tuto chvíli místo v  hangárech
  • do hangáru přibudou 2 nová letadla + 4 ze stávajících hangárů

Veska – výhoda, ubudou letadla ze stávajících hangárů, zvýšení komfortu při manipulaci

Hubáček  

  • do boku nelze postavit velkou odstavnou plochu
  • lze využít plastové dlaždice na odstavnou plochu bez stavebního povolení   -ANO
  • lze i panely   -ANO, ale problém s odvodněním, také bez stavebního povolení
  • lze vrata v obou čelech?   -NELZE, nevejde se na stavební parcelu, problém s odstupem od  Lukášova hangáru, musí být min.10 m, z tohoto důvodu byly vyloučeny obloukové haly

Kopta – doporučuji teď neřešit odstavnou plochu, není to problém

Dudek – konstatuje, přibude 1 éro Forman, 1 éro Knapovský + 4 z ostatních hangárů

Petráček  

  • nerazit teorii dražšího hangárování v novém hangáru, ale řešit cenu stejnou pro všechny
  • pak možné zaparkovat v novém hangáru i více letadel, když majitelé nebudou platit za vyšší komfort
  • dobrá myšlenka vzhledem k vývoji AK a přijetí nových členů včetně nových letadel

Veska – lze v uvažované nejlevnější variantě vrata z boku   -NELZE

Petráček – návrh na založení svépomocí-ušetření financí

Nutil – poptáme, kolik bude stát první řada založení a vyhodnotíme s cenou svépomocí

Dudek – přislíbil vybagrovat základní rýhu pro ztracené bednění

Hubáček – ozval se už někdo z členů s nabídkou finanční spoluúčasti při stavbě hangáru?

Nutil      

  • ANO
  • finanční analýza bude zpracována, předložena členům a bude zde zároveň výzva pro všechny členy
  • v minulosti se již členové stejnou formou podíleli na nákupu pozemků

Maňák – zvažuje se připojení elektřiny i vody do hangáru?   -ANO – připraveno, zafinancoval L. Černý

Veska – přislíbil zavedení elektřiny svými silami, až bude hangár stát

Kopta – nyní je důležité, abychom se dohodli, zda budeme stavět a v jaké variantě

Petráček – kolik by stála plechová střecha?   -ZATÍM NEPOPTÁNO

Hubáček – nebude problém se změnou stavby před dokončením?   -NE dle vyjádření projektantů

Veska – jak dlouho platí současná cenová nabídka?   -Do 31.12.2021

Nutil

  • odpovídá na dotaz na pravidla elektronického hlasování
  • pravidla se tváří úplně stejně, jako při hlasování na členské schůzi
  • možno hlasovat pro, proti, zdržel se
  • aby bylo hlasování platné, musí se zúčastnit nadpoloviční počet hlasů
  • není dobré preferovat el. hlasování před Členskou schůzí, ale dobré v případě Covidu
  • elektronické hlasování je rychlejší, vyhlášení Členské schůze zabere více času, někdy je nutné jednat rychle (platnost cenové nabídky)
  • v současné chvíli 3 členové nemají technickou možnost hlasovat elektronicky
  • systém funguje, pokud něco nefunguje, je to problém na straně uživatele, pro tento případ je možné se obrátit na IT klubu – M. Knapovského, poradí, pomůže
  • možno hlasovat výjmečně formou SMS, M. Knapovský uloží a zanese do hlasování

Kopta – nyní je v el. hlasování 5 variant

Šroll – z hlasování jsem měl pocit, že už jdeme stavět

Nutil – dokud neodsouhlasí Členská schůze financování, nemůže být učiněna objednávka stavby

Kopta

  • hospodaření v roce 2020
  • příspěvky členů cca. 243.000,-
  • Vodafone, Čech 106.000,-
  • výdaje cca. 250.000,-
  • přebytek cca. 108.000,-za rok 2020
  • v bance máme nyní cca. 700.000,-

Petráček – na provoz letiště připadá historicky cca. 100.000,-/rok

Pirner – do kdy platí el. hlasování?   -Do 12.12.2021

Petráček 

  • lze urychlit hlasování?
  • vidí správce systému, kolik lidí hlasovalo?   -ANO

Knapovský – návrh, že zviditelní v el. systému hlasování počítadlo, kolik lidí už hlasovalo – výbor děkuje a pověřuje ho toto provést

Nutil – hrozí samozřejmě riziko, že se v tomto hlasování nevybere žádná varianta hangáru z důvodu rozptýlení hlasů

DISKUZE V LETECKÉM KLUBU  UKONČENA – ZAPSAL SEIBRT

 

Zpět na stránku s hlasováním.